Masaż Tajski

Masaż tajski – relaksuje, ujędrnia, działa przeciwbólowo

Początki masażu tajskiego sięgają 500 r. p.n.e. Za jego twórcę uznawany jest legendarny lekarz Buddy Shivago Komarpaj. Zawiera on elementy kulturowe pochodzące z Chin, Indii oraz innych południowoazjatyckich krajów. Technika masażu tajskiego opracowana została dla rodziny królewskiej i początkowo była zarezerwowana tylko dla jej członków.  Za najlepszą szkołę masażu tajskiego uznawana jest Królewska Akademia Masażu w Chiang Mai, która ma wielowiekową tradycję.

Na czym polega masaż tajski?

Masaż tajski to masaż głęboki, stanowiący połączenie akupunktury i pasywnej jogi. Do wykonywania tego typu masażu nie używa się olejków ani innych substancji natłuszczających skórę. Zabieg, który może trwać nawet 2 godziny, doskonale poprawia kondycję fizyczną, duchową i intelektualną pacjenta, łagodząc ból, skutki stresu, relaksując i odprężając. Powoduje rozładowanie napięcia mięśni i ścięgien, a także pobudza układ krwionośny. Osoby korzystające z masażu tajskiego potwierdzają wzrost sił witalnych po jego wykonaniu oraz osiągnięcie równowagi duchowej. Oprócz właściwości wzmacniających mięśnie i uelastyczniających stawy ma on również działanie ujędrniające i pomaga zredukować cellulit.
   Jak wygląda masaż tajski?

Najogólniej rzecz ujmując, masaż tajski polega na punktowym uciskaniu i rozciąganiu mięśni. Najczęściej wykonywany jest na niezbyt giętkim materacu ułożonym na podłodze, aby masażysta miał jak najlepszy dostęp do ciała pacjenta. Do wykonania zabiegu wykorzystuje on bowiem nie tylko dłonie, ale również kciuki, przedramiona, łokcie, a nawet stopy. Przez ten czas osoba poddawana masażowi, ubrana w luźnie ubranie, układana jest w różne pozycje jogi. Pięć zasadniczych to: leżenie przodem, tyłem, bokiem oraz postawa siedząca i odwrócona, które sprawiają, że napinane są poszczególne partie mięśni. Masaż wykonywany jest wzdłuż linii energetycznych, które biegną przez ciało człowieka, co przywraca prawidłowy przepływ energii.

Kiedy masaż tajski jest pomocny?

Masaż tajski oprócz właściwości głęboko relaksujących pomaga także w złagodzeniu bólu. Polecany jest w szczególności osobom cierpiącym z powodu:

- nieprawidłowej pracy narządów wewnętrznych,

- nagromadzenia toksyn w organizmie,

- problemów z przemianą materii,

- migrenowych bólów głowy,

- depresji i stresu,

- zaburzeń krążenia,

- dolegliwości okresu połogu,

- dolegliwości związanych z menopauzą.

Przeciwwskazania do masażu tajskiego

Masażu tajskiego nie powinno się wykonywać u osób:

- które mają endoprotezy lub rozrusznik serca,

- cierpiących na chorobę nowotworową,

- mających nadciśnienie,

- z osteoporozą,

- z wadami serca,

- chorujących na cukrzycę typu III,

- kobiet w ciąży,

- w pierwszym dniu menstruacji,

- z miażdżycą,

- dzieci poniżej 12 r.ż.

- operacjach i w złym stanie ogólnym.

Masaż tajski cieszy się rosnącą popularnością za sprawą swoich właściwości relaksujących i przeciwbólowych. Jego prawidłowe wykonanie wymaga jednak wiedzy, którą najlepiej zdobyć podczas szkoleń w najlepszych szkołach masażu. W Polsce godnymi polecenia ośrodkami są Akademie Sztuki Masażu Menos oddział w Katowicach, Łodzi, Krakowie i Częstochowie oraz Akademia Masażu Karuna.